Heineken doet miljardenbod op Aziatisch biermerk

De Amsterdamse bierbrouwer Heineken lanceert een bod ter waarde van 5,1 miljard Singapore dollar (zo'n 3,3 miljard euro) op het belang van Fraser & Neave (F&N) in Asia Pacific Breweries (APB). Dat werd vrijdag bekendgemaakt door de bierbrouwer.

APB maakt het in Azië populaire Tiger Beer. Het is de grootste brouwer in de sterk groeiende Zuidoost-Aziatische markt, die erg belangrijk is voor Heineken.

Het concern biedt 50 Singapore dollar per aandeel op de stukken APB Van F&N. Verder heeft het 163 miljoen Singapore dollar over voor andere deelnemingen van F&N.

Wanneer aan de voorwaarden van het bod zijn voldaan, zal Heineken een verplicht bod uitbrengen op alle aandelen APB die nog niet in het bezit zijn van de onderneming. Ook dan wordt 50 Singapore dollar per aandeel geboden, voor maximaal 2,4 miljard Singapore dollar.

Fraser & Neave is al jarenlang een partner van Heineken in het Verre Oosten. Het bezit een belang van 50 procent in Asia Pacific Investment Private Limited (APIPL), een samenwerkingsverband tussen de twee.

Wij spraken met Jean-Paul Schuirink, woordvoerder van het Heineken-concern.

 

Onze programma's

Zelf radio maken?

AmsterdamFM wordt gemaakt door vrijwilligers. Wil je ook radio maken?