Bekende en veelvuldige klagers die onterecht de politie en toezichthouders inschakelen bij vermeende overlast zouden een boete moeten krijgen. Dat vinden enkele horecaondernemers en Ton Poppes, voorzitter van de Amsterdamse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland, als reactie op de klachtenoverzicht van stadsdeel Centrum over 2012. Dit meldt Het Parool.
Een klein deel van de cafés neemt een overgroot deel van de klachten voor zijn rekening. De top tien krijgt meer dan de helft (678) van de klachten door buren. Koploper Hannekes Boom kreeg vorig jaar 262 klachten, terwijl er slechts één keer een overtreding is geconstateerd. Pim Evers van Hannekes Boom zegt: ‘Ik vind dat mensen die te veel ten onrechte klagen, een boete moeten krijgen.’
Ook Poppes van Koninklijke Horeca Nederland is het hier mee eens: ‘Als ik hoor dat over een café, met nauwelijks buren, 262 keer de autoriteiten worden gebeld en dat er dan steeds niets aan de hand is, ligt het probleem dus niet bij de ondernemer.’
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.