De beveiliging van laadpalen voor elektrische auto's kan relatief makkelijk worden gekraakt, waardoor misbruik gemaakt kan worden van de diensten van de paal. Dat meldt dagblad Trouw.
Sommige palen worden beveiligd door software die ook op de eerste ov-chipkaart is gebruikt, die in 2008 door studenten werd gekraakt. Behalve dat mensen gratis hun auto kunnen opladen door de software te kraken, zouden kwaadwillenden via de laadpalen het energienetwerk kunnen ontregelen. Stichting E-laad erkent dat het systeem niet waterdicht is, maar zegt daarbij dat de voordelen van misbruik klein zijn en de pakkans groot. Middels het onderzoek wil de stichting de veiligheidsrisico's in kaart brengen.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.