Meest misleidenden bekend

De nominaties voor het Gouden Windei zijn bekend. Voedselorganisatie Foodwatch kent de prijs ieder jaar toe aan het meest ‘misleidende’ product.
De vijf genomineerde producten hebben het volgens de organisatie te bont gemaakt. Bijvoorbeeld: in het perenijsje Festini zit slechts een vijftiende deel van een peer, terwijl fabrikant Unilever reclame maakt door middel de slogan ‘zoveel fruit zuig je er niet zomaar uit’. En ook: bus Natrena Stevia Kristalpoeder bestaat slechts voor 3 procent uit de zoetstof stevia en is voor de rest gevuld met het goedkope vulmiddel maltodextrine. De andere genomineerden zijn Red Bull Energiedrink, Hema slagroomtaart, de puur & eerlijk zalm in bladerdeeg van Albert Heijn. Vanaf donderdag kunnen consumenten op de site van de organisatie hun stem uitbrengen.

Onze programma's

Zelf radio maken?

AmsterdamFM wordt gemaakt door vrijwilligers. Wil je ook radio maken?