De staatsgaranties voor KLM en Schiphol waren vanaf het begin van de fusie van KLM en Air France al erg zacht. Dat blijkt uit stukken die de Volkskrant in handen heeft. In 2003, het jaar van de fusie, bedong de overheid garanties om de werkgelegenheid te borgen. Ook mocht de groei van de ene luchthaven niet ten koste gaan van de andere. Nu blijkt dat deze afspraken voor meerdere uitleg vatbaar zijn en dus geen keiharde garantie bieden aan KLM en Schiphol. Tot nu toe is dat nooit een probleem geweest, maar onlangs ontstonden er spanningen binnen het fusiebedrijf over onder meer het kasgeld. Een rapport uit 2008 waarin al gewaarschuwd werd over de garanties heeft de kamer nooit bereikt: verschillende kamerleden eisen nu alsnog inzage. Donderdag spreekt de kamer met staatssecretaris Mansveld over de kwestie.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.