Een kwart van de middelbare scholieren in Nederland heeft niet het gewenste tekstbegrip niveau dat noodzakelijk is om hun schoolboekteksten te begrijpen. Vooral ook van kinderen die een andere thuistaal hebben dan het Nederlands. Taalwetenschapper Camille Welie onderzocht het tekstbegrip van tweedeklassers en promoveert op woensdag 12 april aan de Universiteit van Amsterdam.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eius mod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.