Wat zijn de gevolgen voor YouTubers nu zij onder de Mediawet vallen?

Sinds begin deze maand is er een hoop te doen geweest rond de Mediawet die nu ook van kracht is voor YouTubers, maar wat betekent dit voor alle influencers die via YouTube een platform hebben voor soms wel duizenden kijkers? 

De Mediawet gold al voor reclame op radio en televisie om te voorkomen dat er sluikreclame wordt gemaakt, maar voor YouTube waren hier nog geen afspraken over gemaakt. YouTubers maken vaak reclame voor bekende merken en bedrijven en worden hier goed voor betaald. Loopt hun verdienmodel dan nu gevaar?

Oscar van Oorschot en Maud Kuijpers spraken met Marit Brugman, zelf YouTuber, influencer-expert én de vriendin van een van de bekendste influencers van Nederland op YouTube: Dylan Haegens. Zij vertelt ons alles over wat deze Mediawet nu inhoudt, wat de gevolgen kunnen zijn voor influencers en of er streng op gehandhaafd zal worden.


← All Berichten for Show De Mediaweek

Comments are closed.