Wereldwijde marketing AkzoNobel naar Amsterdam

AkzoNobel gaat zijn wereldwijde marketing centraliseren en naar Nederland halen, dat meldt Marketingonline op haar website. Mondiale campagnes en strategie komen voortaan van ‘central marketing’ Amsterdam. Voor de operatie, die vanaf 1 januari zijn beslag krijgt, worden 70 tot 80 banen verplaatst vanuit Engeland naar Amsterdam.

Later worden ook vanuit andere werelddelen de betreffende marketingfuncties overgeheveld. In de landen blijven er wel marketing- en salesafdelingen bestaan, maar de strategie en campagnes worden vanuit Amsterdam aangestuurd.

Ook zal Akzo zijn acht regio’s terugbrengen naar vijf: Noord- en Centraal -Europa , Zuid – Oost- Europa en Afrika , India en Zuid – Oost-Azië , Latijns-Amerika , China en Noord-Azië .

De veranderingen moeten tot eenvoudigere besluitvorming en processen leiden, en daarmee de winstgevendheid vergroten bij AkzoNobel. Vorig jaar nog leed het bedrijf nog miljardenverlies na een afschrijving van 2,4 miljard euro op de divisie Decorative Paints in Noord-Amerika.

Guy Williams, managing director van AkzoNobel Noord-Europa in Engeland heeft aangegeven te zullen vertrekken. Dat gaat volgens Akzo om ‘persoonlijke redenen’.

Onze programma's

Zelf radio maken?

AmsterdamFM wordt gemaakt door vrijwilligers. Wil je ook radio maken?